Hjem / Anmeldelser / OnePlus 5 Anmeldelse

OnePlus 5 Anmeldelse

Indledning

OnePlus 5 er det nyeste skud på stammen fra det kinesiske mærke OnPlus, der siden starten med OnePlus One har skabt telefoner, der kunne udforsre de store flagskibe fra bl.a. Apple og Samsung med deres imponerende specifikationer til forholdsvis lave priser, når man sammen ligner med lignende modeller på markedet.

Jeg har nu haft min OnePlus 5 i et stykke tid og er blevet utroligt glad for den, samt har haft stor glæde af den, da den ligger godt i hånden og er god at bruge med det store design af skærmen og den imponerende hastighed og betterilevetid, der gør telefonen sjov og funktuinel at bruge.

Find tilbehør til OnePlus 5 HER

OnePlus 5’s Design

Designet på OnePlus 5 er ikke noget revolutionerende design, den ligner mange andre nye smartphones på markedet, men har trods det tynde design og skærm med gode opløsning, et design der ligger godt i hånden og som er let at bruge.

Skærmen på OnePlus 5 er som sagt stor, hvilket gør at den for nogle er svær at manøvrere rundt på, hvis du har en lille hånd. Men med mine klodser af hænder, er det en fryd at bruge en telefon med en stor skærm, der viser et stort billede af det du er ved at lave, især når du surfer på nettet eller spiller spil, så føler man ikke kan går glip af noget.

Knapperne på OnePlus 5 er godt placeret så man ikke kommer til at trykke på dem ved en fejl, eller aktivere den i lommen, så man ringer til sin mor i tide og utide.

Jeg bliver altid lidt irriteret, når jack stikket er placeret i bunden af en telefon, da det betyder, at man skal have sin telefon på hovedet, hvis man fx. skal skifte musik, når man benytter et headset med jack stik. Jeg er dog gået over til trådløse høretelefoner for længe siden og det virker upåklageligt med den indbyggede bluetooth i telefonen.

OnePlus 5’s Kamera

En af grundende til, at jeg købte OnePlus 5, var kameraet, og iusøær funktionerne ved brug af dokus, hvor du kan tage bilelder hvor du kan have et ansigt eller en ting i fokus, samtidig med at baggrunden eller forgrunden bliver sløret. det giver dine billeder noget ekstra kant og får dem til at se langt mere prodessionelle ud, end de ville have gjort på en ældre model af telefonen. Samtidig giver det billeder som man føler man også kunne have taget på et dyrt kamera med spejlrefleks funktioner.

Kameraet er ligeledes hurtigt tilgængeligt fra låsemenuen og loader med det samme, så du ikke skal vente på at tage billeder, når det skal gå hurtigt.

OnePlus 5’s Batterilevetid

Inden jeg skiftede til OnePlus 5, havde jeg en Samsung Galaxy S7, der efter års brug, havde brug for en opladning et par gange om dagen. Jeg har endnu ikek oplevet at OnePlus 5 har brug for flere opladninger, for at blive holdt i live en hel dag. Det er på trods af, at jeg ofte bruger min telefon til at spille på, hvor jeg ofte kan se, efter fx. at have spillet spil i en time, så har batteri niveauet ikke rykket sig besynderligt meget nedad.

Ligeledes så oplader telefonen utroligt hurtigt når man sætter den til oladning igennem USB-C porten. Det betyder, at hvis man lige skal bruge lidt ekstra juice til batteriet, så behøver man ikke vente så længe på at få fyldt tanken op.

Jeg savner dog muligheden for at kunne oplade OnePlus 5 trådløst.

OnePlus 5’s hastighed

En af de ting, rent hastighedsmæssigt, som imponerer mig hver gang jeg bruger det, er fingeraftryks læseren, der loader telefonen næsten med det samme, når man fx låser sin telefon op. Før i tiden har jeg ikke benyttet mig af fingeraftryks scannerne, fordi de var langsomme til at læse fingeren, og så går funktionen af dem, hvis amn bruger det til at låse sin telefon op, eller til at få adgang til sine apps.

Det er ligeledes fedt, nårdu åbner en app på telefonen, så åbner og loader den med det samme, så du ved du er på rette vej ind i det du har bedt telefonen om at gøre. Dette er en stor fordel, når man fx. skal spille spil eller se videoer på telefonen.

Overordnet bedømmelse af OnePlus 5

Overordnet er jeg blevet rigtig glad for min OnePlus 5, den opfylder de behov jeg har til en smartphone, og med detn store skærm, er der mange muligheder for at bruge telefonen. Ligeledes er hastigheden og batterilevetiden 2 ting jeg sætter utroligt stort pris på, da det betyder jeg kan bruge telefonen i lang tid, uden at skulle vente på den bliver klar til det jeg skal bruge den til.

Om Rasmus Schlosser

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *